سه‌شنبه, 22 شهریور 1401
10 دقیقه زمان مطالعه
1 نظر

بهترین موبایل های گیمینگ 2022

بهترین موبایل های گیمینگ 2022

اجرای بازی روی گوشی موبایل از عنوان محبوب و فراموش نشدنی Snakes روی محصولات نوکیا آغاز شد و هم اکنون می توانید بسیاری از عناوین مالتی پلتفرم مانند Call of Duty یا عناوین انحصاری مانند Clash of Clans را روی گوشی های هوشمند با بالاترین وضوح تصویر و نرخ فریم تجربه کنید. در این مطلب به معرفی 6 گوشی هوشمند گیمینگ تولید شده در سال 2022 میلادی می پردازیم.

گوشی های موبایل در ابتدای مسیر راه خود به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط بی سیم شناخته می شدند، اما به مرور زمان با اضافه شدن فناوری های متعدد از جمله دوربین عکاسی و فیلم برداری، پخش موزیک و مجهز شدن به سخت افزار قدرتمند، دامنه وظایف آنها گسترده تر شد. 

اکنون در سال 2022 می توانید هر کاری که پیش از این فقط توسط یک کامپیوتر شخصی یا لپ تاپ، دوربین عکاسی یا فیلم برداری حرفه ای و پخش کننده موزیک انجام می شد، با استفاده از یک گوشی هوشمند تجربه کنید. اجرای بازی با نرخ فریم مناسب و وضوح تصویر بالا از جمله ویژگی های مورد انتظار یک گوشی هوشمند امروزی به شمار می رود که کاربران بسیاری را به عنوان گیمر موبایلی درگیر اعداد و ارقام متعدد کرده است.

به طور حتم برای اجرای بازی با کیفیت تصویر بالا و نرخ فریم مناسب باید از یک گوشی هوشمند گیمینگ دارای سخت افزار قدرتمند استفاده کنید که نیازمند بررسی مدل های متعدد و البته پرداخت هزینه قابل توجهی است.


6- گوشی گیمینگ OnePlus 10T :

برخی از گوشی های هوشمند به طور اختصاصی برای کاربرد گیمینگ تولید نمی شوند، اما مشخصات سخت افزاری آنها به گونه ایست که بازی ها را در بالاترین وضوح تصویر و نرخ فریم ممکن اجرا کرده و از این رو گیمرها را نسبت به خریداری آنها وسوسه می کنند. گوشی هوشمند وان پلاس مدل 10T یکی از همین محصولات قدرتمند است که کاربردی چند منظوره دارد و به عنوان یک پرچمدار، به سادگی می تواند بازی های مختلف را بدون مشکل اجرا کند. گوشی قدرتمند وان پلاس 10 تی که کمتر از 2 ماه قبل به بازار عرضه شده، دارای سیستم روی یک چیپ Snapdragon 8+ Gen 1 بر پایه فناوری ساخت 4 نانومتری بوده و پردازنده 8 هسته ای به همراه واحد گرافیکی جدید Adreno 730 را در دسترس کاربران حرفه ای قرار می دهد.

 سه کانفیگ حافظه رم و فضای ذخیره سازی شامل 8 گیگابایت به همراه 128 گیگابایت حافظه داخلی، 12 و 16 گیگابایت رم به همراه 256 گیگابایت حافظه ذخیره ساز داخلی برای این محصول جدید در نظر گرفته شده است. چیپ ست های حافظه رم در وان پلاس 10 تی از نوع UFS 3.1 بوده که سرعت به مراتب بالاتری نسبت به نسخه های پیشین از جمله UFS 2.2 در بحث خواندن و نوشتن داده ها ارائه می دهد.

صفحه نمایش 6.7 اینچی با وضوح تصویر 2412×1080 پیکسل دارای نسبت تصویر 20 به 9 و تراکم 394 پیکسل در هر اینچ وظیفه نمایش تصاویر با کیفیت را بر عهده دارد. نرخ تازه سازی 120 هرتز و پشتیبانی از فناوری HDR10 از جمله ویژگی های بارز پنل Fluid AMOLED مورد استفاده توسط وان پلاس به شمار می روند.

کمپانی سازنده برای محافظت از صفحه نمایش در مقابل صدمات احتمالی، دست به دامان فناوری محافظ صفحه Gorilla Glass 5 شده که استفاده از آن با توجه به معرفی فناوری جدیدتر Victus بسیار عجیب است. در بخش دوربین شاهد به کارگیری سه سنسور در یک قاب مستطیل شکل با پس زمینه مشکی هستیم که شامل سنسور واید 50 مگاپیکسلی به همراه سنسور الترا واید 8 مگاپیکسلی و لنز ماکروی 2 مگاپیکسلی می شود. فلش LED پر قدرتی نیز در کنار سنسور های دوربین روی قاب پشت گوشی قرار گرفته است.

دوربین سلفی گوشی هوشمند گیمینگ OnePlus 10T شامل یک سنسور 16 مگاپیکسلی از نوع واید با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 و ابعاد 24 میلی متر می شود. سنسور های دوربین پشت دستگاه قابلیت فیلم برداری با وضوح تصویر 4K و نرخ 30 یا 60 فریم بر ثانیه را دارد و در صورتی که وضوح تصویر را به 1080 پیکسل کاهش دهید، حداکثر نرخ 240 فریم بر ثانیه در دسترس خواهد بود.

ابعاد گوشی هوشمند گیمینگ OnePlus 10T برابر با 163 میلی متر برای طول، 75.4 میلی متر برای عرض و 8.8 میلی متر برای ضخامت بوده و وزن آن با توجه به فریم پلاستیکی و قاب جلو و پشت شیشه ای به صورت دقیق برابر با 204 گرم است. سیستم عامل اختصاصی OxygenOS 12.1 بر پایه اندروید 12 برای این محصول در نظر گرفته شده و دریافت آپدیت مشروط به برنامه ریزی مستقیم شرکت سازنده است.

باتری به کار رفته دارای ظرفیت 4800 میلی آمپر از نوع لیتیوم پلیمر بوده که توسط شارژر فوق سریع 150 واتی شارژ می شود. کمپانی وان پلاس در مناطقی که از برق 110 ولت استفاده می کنند، شارژر اختصاص 125 واتی ارائه می دهد. این محصول در بنچمارک AnTuTu v9 موفق به کسب امتیاز مجموع 1016958 شده و در نرم افزار تست GeekBench v5.1 نیز امتیاز 3907 به ثبت رسیده است.


مزایا

معایب

عملکرد کلی بسیار خوب

فاقد فناوری شارژ وایرلس

شارژر بسیار سریع 150 واتی

فاقد سخت افزار اختصاصی مخصوص بازی

صفحه نمایش بی نظیر 120 هرتزی

عملکرد دوربین متوسط







5- گوشی گیمینگ Red Magic 7S Pro

کمپانی ZTE با خط تولید گوشی های هوشمند Nubia برای بزرگان عرصه اسمارت فون خط و نشان می کشد و یکی از جدیدترین محصولات این برند با نام Red Magic 7S Pro مجهز به سخت افزار پرچمدار وارد بازار شده است. گوشی هوشمند جدید ZTE همانند وان پلاس 10 تی از سیستم روی یک چیپ 4 نانومتری Snapdragon 8+ Gen 1 بهره می برد و ترکیب پردازنده 8 هسته ای به همراه واحد پردازش گرافیکی Adreno 730 در آن به چشم می خورد. کانفیگ های حافظه رم و فضای ذخیره سازی شامل چهار مورد می شود که ارزان ترین کانفیگ شامل 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی و گران ترین نسخه نیز شامل 18 گیگابایت رم و 1 ترابایت چیپ ست UFS 3.1 می شود. صفحه نمایش 120 هرتزی با ابعاد 6.8 اینچ و وضوح تصویر 2400×1080 پیکسل می تواند تراکم 387 پیکسل در هر اینچ را ارائه دهد. شدت روشنایی این نمایشگر AMOLED برابر با 600 نیت در حالت استاندارد ذکر شده و محافظت از آن بر عهده Gorilla Glass 5 است. فریم گوشی از آلومینیوم و پشت و روی آن از شیشه مقاوم تشکیل شده است.

با توجه به سخت افزار داخلی و کاربرد گیمینگ، شرکت تولید کننده اقدام به قرار دادن فن خنک کننده درون بدنه کرده تا در عملکرد گوشی گیمینگ هنگام اجرای بازی ها به مدت طولانی، مشکلی رخ ندهد. رابط کاربری Redmagic 5.0 که بر پایه اندروید 12 توسعه یافته، قابلیت های متنوعی برای گیمرها در نظر گرفته که شامل مدیریت سیستم نور پردازی قاب پشتی دستگاه و همچنین عملکرد خنک کننده می شود. سنسور های دوربین سه گانه از 64 مگاپیکسلی واید، الترا واید 8 مگاپیکسلی و ماکروی 2 مگاپیکسلی تشکیل شده که قابلیت فیلم برداری 8K با نرخ 30 فریم بر ثانیه را فراهم می سازند.

وظیفه ثبات تصاویر سلفی نیز بر عهده سنسور 16 مگاپیکسلی زیر صفحه نمایش قرار دارد. باتری 5000 میلی آمپری مورد استفاده توسط ZTE در گوشی گیمینگ Red Magic 7S Pro از نوع لیتیوم پلیمر غیر قابل تعویض بوده و طبق ادعای شرکت سازنده با بهره گیری از شارژر 135 واتی که فقط در بازار چین عرضه می شود، باتری را در مدت زمان 15 دقیقه از 0 تا 100 درصد شارژ می کند.

در بسته بندی اینترنشنال گوشی، اما یک شارژر سریع 65 واتی قرار گرفته که در خصوص عملکرد آن اطلاعاتی در دسترس نیست. فناوری Power Delivery 3.0 به کاربران اجازه می دهد تا از ظرفیت باتری برای شارژ کردن تجهیزات مختلف از جمله هدست های داری باتری قابل شارژ استفاده کنند. طراحی ظاهری گوشی به دلیل وجود فن خنک کننده درون بدنه و حفره های تهویه هوا در کنار نور پردازی RGB بسیار متفاوت بوده و ترکیب بدنه در کنار سخت افزار قدرتمند آن می تواند قیمت پایه 780 یورویی را توجیه پذیر جلوه کند.


مزایا

معایب

نمونه برداری لمسی 960 هرتزی

وزن زیاد

دوربین سلفی زیر صفحه نمایش

محدود شده به ارائه فقط یک آپدیت اندروید

عملکرد باتری قابل توجه

نرخ تازه سازی 120 هرتزی نمایشگر






4- گوشی گیمینگ Xiaomi POCO F4 GT

کمپانی شیائومی با عرضه گوشی گیمینگ POCO F4 GT یک گام جدید در تولید یک اسمارت فون مخصوص بازی برداشته و به SOC چهار نانومتری جدید کوالکام به نام Snapdragon 8 Gen1 پناه برده است. بر خلاف سایر رقبا، شیائومی از نسخه بهینه سازی شده 8+ Gen 1 استفاده نکرده و شاهد به کارگیری نسخه پایه نسل کوالکام اسنپ دراگون سری 8 نسل اول هستیم.

هشت هسته پردازشی به همراه واحد گرافیکی Adreno 730 و دو کانفیگ حافظه رم شامل 8 و 12 گیگابایت، سخت افزار اصلی این محصول را تشکیل می دهند. تراشه کوالکام شامل یک هسته پر قدرت Cortex-X2 با فرکانس 3 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A710 با فرکانس کاری 2.5 گیگاهرتز و در نهایت چهار هسته کم مصرف Cortex-A510 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز می شود که هر کدام یا همه آنها در شرایط مورد نیاز به فعالیت می پردازند.

در بخش ذخیره سازی فقط دو ظرفیت 128 و 256 گیگابایت از نوع پر سرعت UFS 3.1 در نظر گرفته شده و امکان ارتقای آنها توسط کارت حافظه نیز وجود ندارد. صفحه نمایش 6.67 اینچی از نوع AMOLED با شدت روشنایی 800 نیت و نرخ تازه سازی 120 هرتز که دارای وضوح تصویر 2400×1080 پیکسل است، تمام پارامتر های مورد نیاز برای اجرای بازی ها در بهترین شرایط ممکن را ارائه می دهد.

فناوری HDR10 پلاس نیز به قابلیت نمایش 1 میلیارد رنگ با دقت و جزئیات نزدیک به واقعیت کمک شایان توجهی می کند. شیائومی برای محافظت از صفحه نمایش بزرگ گوشی POCO F4 GT که 86.2 درصد از سطح بدنه را پوشانده، از محافظ Gorilla Glass Victus استفاده کرده تا این بخش حساس گوشی را در مقابل صدمات احتمالی در امان نگه دارد.

سنسور های دوربین سه گانه گوشی گیمینگ POCO F4 GT شامل لنز واید 64 مگاپیکسلی، سنسور الترا واید 8 مگاپیکسلی و لنز 2 مگاپیکسل ماکرو می شود که قابلیت فیلم برداری با وضوح 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه را فراهم می سازند. برای فیلم برداری 60 فریم بر ثانیه با کیفیت 4K نباید از نقش تراشه مرکزی قدرتمند کوالکام غافل شد، زیرا بسیاری از گوشی های دارای سنسور های قدرتمندتر به دلیل محدودیت در SOC خود فاقد این ویژگی هستند. دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی واید نیز تصاویر بسیار با کیفیتی را ثبت می کند و قابلیت فیلم برداری 1080 پیکسل با نرخ 60 فریم بر ثانیه را ارائه می دهد.

این محصول به 4 بلندگوی استریو مجهز شده تا علاوه بر کیفیت صدای قابل قبول، حجم صدای متفاوتی را نسبت به سایر رقبا به گوش مخاطبان برساند. بهینه سازی بلندگو ها به منظور ارائه کیفیت و قدرت صدای بهینه توسط کمپانی JBL صورت گرفته است. باتری 4700 میلی آمپری از نوع لیتیوم پلیمر غیر قابل تعویض توسط کاربر، با بهره گیری از شارژر سریع 120 واتی در مدت فقط 17 دقیقه به شارژ 100 درصد می رسد که یکی از نکات مثبت این اسمارت فون در کنار فناوری های Power Delivery 3.0 و Quick Charge 3+ به شمار می رود.

گوشی گیمینگ شیائومی با ابعاد 162.5 میلی متر برای طول، 76.7 میلی متر برای عرض و 8.5 میلی متر برای ضخامت در کنار وزن 210 گرمی به عنوان یک گوشی مخصوص بازی در سطح مناسبی ارزیابی می شود. هر چند وجود شاسی آلومینیومی و قاب پشت و روی شیشه ای دارای محافظ Victus نقش زیادی در وزن سنگین آن ایفا می سازد. شیائومی برای اسمارت فون خود از رابط کاربری استاندارد MIUI 13 بر پایه سیستم عامل اندروید 12 بهره برده که به این ترتیب قابلیت گیمینگ خاصی را در دسترس کاربران قرار نمی دهد. این محصول جذاب و قدرتمند در سه رنگ زرد سایبری، مشکی مات و نقره ای شوالیه به فروش می رسد.


مزایا

معایب

شارژر سریع 120 واتی

طول عمر باتری متوسط

کلید های کناری مغناطیسی

عدم استفاده از تراشه بهینه سازی شده 8+

طراحی ظاهری جذاب

فاقد نرم افزار و لوازم جانبی مخصوص گیمینگ






3- گوشی گیمینگ Black Shark 5 Pro

هر چند PCOC F4 GT به عنوان نماینده شیائومی در این لیست وجود دارد، اما بهتر است که Black Shark 5 Pro را به عنوان نماینده اصلی شیائومی در بخش گوشی های هوشمند گیمینگ معرفی کنیم. این محصول علاوه بر ویژگی های گیمینگ خود، لوازم جانبی مخصوصی دارد که از جمله آنها می توان به خنک کننده اکسترنال دارای فن و کلید های جانبی مخصوص بازی اشاره کرد. بلک شارک 5 پرو از تراشه مرکزی مشابه با POCO F4 GT بهره می برد و باز هم اثری از نسخه بهینه سازی شده Snapdragon 8+ نیستیم.

در بخش حافظه رم می توانید سه حجم 8 گیگابایت، 12 گیگابایت و 16 گیگابایت را انتخاب کنید که بر اساس گزینه مورد نظر شما، ظرفیت ذخیره سازی نیز شامل 128/256/512 گیگابایت از نوع UFS 3.1/NVMe SSD می شود. از این رو سرعت انتقال داده بسیار سریعی توسط بلک شارک 5 پرو در دسترس قرار می گیرد که برای اجرای دستورات با بیشترین سرعت ممکن کاربرد دارد. صفحه نمایش این محصول از نوع OLED با ابعاد 6.67 اینچی بوده که وضوح تصویر 2400×1080 پیکسل را با نرخ تازه سازی 144 هرتز ارائه می دهد. تراکم پیکسلی نمایشگر به صورت دقیق برابر با 395 پیکسل در هر اینچ بوده و 85.7 درصد از سطح بدنه را تحت پوشش قرار می دهد.

در بخش دوربین با سه سنسور 108 مگاپیکسلی واید، 13 مگاپیکسلی الترا واید و 5 مگاپیکسلی تله فوتو ماکرو سر و کار داریم و دوربین سلفی نیز شامل یک سنسور 16 مگاپیکسلی واید می شود. سنسور های اصلی قابلیت فیلم برداری 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه و Full HD با نرخ 960 فریم بر ثانیه را فراهم می سازند. باتری 4650 میلی آمپری از نوع لیتیوم پلیمر با استفاده از شارژر سریع 120 واتی در مدت زمان 15 دقیقه فول شارژ می شود که نکته مثبت این محصول به شمار می رود. ابعاد 9.5×76.5×163.9 میلی متر و وزن 220 گرم نشان می دهد که برای کار کردن مداوم با آن باید اندکی سختی را به جان بخرید. شاسی دور گوشی از آلومینیوم ساخته شده و پشت و روی گوشی گیمینگ Black Shark 5 Pro نیز از شیشه مقاوم تشکیل شده است.

البته شیائومی در خصوص نوع استاندارد محافظتی به کار رفته برای گوشی مخصوص بازی خود اطلاعاتی منتشر نکرده است. خنک کننده اختصاصی شیائومی برای بلک شارک پرو 5 یکی از ویژگی های انحصاری و بسیار مهم این محصول به شمار می رود که برای خنک سازی تراشه مرکزی Snapdragon 8 Gen1 ضروری به نظر می رسد. با این وجود گزارش هایی مبنی بر داغ شدن گوشی هنگام بازی کردن حتی با وجود خنک کننده دارای فن منتشر شده است.




مزایا

معایب

عملکرد گیمینگ بی نظیر

فوکوس ثابت در دوربین الترا واید

صفحه نمایش سریع با نرخ تازه سازی 144 هرتز

گرم شدن بیش از حد در استفاده طولانی مدت

کلیدهای مغناطیسی داخلی

عادت کردن به رابط کاربری JoyUI زمان بر است

دوربین اصلی قدرتمند

-

 







2- گوشی گیمینگ ASUS ROG Phone 6 Pro

ایسوس از سال 2018 و با تولید نسل اول سری ROG Phone برای پذیرایی از گیمرهای موبایلی آماده شد و این مسیر را تا کنون ادامه داده است. در حال حاضر نیز گوشی گیمینگ ASUS ROG Phone 6 Pro به عنوان پرچمدار محصولات این کمپانی در دسترس گیمرهای حرفه ای قرار گرفته است. بهره مندی از تراشه مرکزی 4 نانومتری Snapdragon 8+ Gen 1 به همراه واحد گرافیکی Adreno 730 نشان می دهد که ایسوس تمام تلاش خود را برای تولید یک اسمارت فون مخصوص بازی به کار گرفته است. تراشه بهینه سازی شده 8+ Gen 1 شرایط بسیار بهتری از نظر عملکرد و دمای کاری نسبت به نسخه معمولی سری هشتم دارد و در کنار فقط یک کانفیگ شامل 18 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی از نوع UFS 3.1 می تواند نرخ فریم قابل توجهی را در بازی های مختلف از خود به نمایش بگذارد. صفحه نمایش 6.78 اینچی از نوع AMOLED با وضوح تصویر 2448×1080 پیکسل قادر به ارائه تراکم 395 پیکسل در هر اینچ بوده و حداکثر شدت روشنایی آن برابر با 1200 نیت است.

صفحه نمایش 165 هرتزی مورد استفاده توسط ایسوس، حدود 82 درصد از سطح بدنه را به خود اختصاص داده و از فناوری HDR10 پلاس پشتیبانی می کند. ایسوس برای محافظت از نمایشگر، محافظ Gorilla Glass Victus را در نظر گرفته است. فریم گوشی از آلومینیوم بوده و پشت و روی آن نیز از شیشه مقاوم با محافظ Victus ساخته شده است.

ایسوس نقاط حساس ویژه ای را روی صفحه نمایش در نظر گرفته تا به عنوان کلید های اصلی گیمینگ مورد استفاده قرار گیرد. کمپانی تایوانی برای کنترل بهینه دمای کاری مجبور به افزایش ضخامت بدنه به 10.3 میلی متر شده که در کنار طول 173 میلی متر و عرض 77 میلی متر، وزن بالای 239 گرمی آن را تا حدودی توجیه می کند.

سنسور های دوربین گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone 6 Pro شامل سه عدد لنز 50 مگاپیکسلی واید، 13 مگاپیکسلی الترا واید و 5 مگاپیکسلی ماکرو می شود که قابلیت فیلم برداری 8K با نرخ 24 فریم بر ثانیه و فیلم برداری 4K با نرخ 120 فریم بر ثانیه را فراهم می سازند. در بخش دوربین سلفی نیز یک سنسور 12 مگاپیکسلی از نوع واید با ابعاد 28 میلی متر به کار رفته که قابلیت فیلم برداری 1080 پیکسل را با نرخ 30 فریم بر ثانیه ارائه می دهد. در کنار سنسور های اصلی دوربین، یک نمایشگر 2 اینچی OLED تعبیه شده که وظیفه نمایش اعلان های مهم را بر عهده دارد. ایسوس برای هر کدام از بلندگوهای استریو، یک آمپلی فایر مجزا در نظر گرفته و بر خلاف بسیای از گوشی های جدید، این محصول به جک 3.5 میلی متری صوتی مجهز شده است.

به این ترتیب برای اتصال هدفون یا هدست نیازی به مبدل ندارید و حتی نیازی به پرداخت هزینه برای خریداری هدست وایرلس وجود ندارد. باتری لیتیوم پلیمر با ظرفیت 6000 میلی آمپر وظیفه روشن نگه داشتن گوشی گیمینگ ایسوس را بر عهده دارد و با بهره گیری از شارژر 65 واتی و فناوری Quick Charge 5 می تواند در مدت 42 دقیقه فول شارژ شود. امکاناتی از جمله Power Delivery 3.0 و شارژ معکوس 10 واتی توسط تراشه مرکزی گوشی به کاربران ارائه می شود. این محصول قدرتمند و زیبا که فقط در یک رنگ سفید و با قیمت 1300 یورو عرضه می شود، امتیاز کل 1110172 در بنچمارک AnTuTu v9 را به ثبت رسانده است.


1- گوشی هوشمند iPhone 14 Pro Max

نسل جدید گوشی های هوشمند اپل به تازگی معرفی شده و به عنوان تنها ابزار قابل استفاده برای اجرای بازی ها قابل استفاده است. در میان 4 مدل آیفون جدید می توان iPhone 14 Pro Max را در قامت یک پرچمدار واقعی معرفی کرد که از جدیدترین تراشه اختصاصی اپل به نام A16 Bionic بهره می برد. تراشه جدید اپل شامل یک پردازنده 6 هسته ای تشکیل شده از دو هسته قدرتمند با فرکانس 3.46 گیگاهرتز Avalanche و چهار هسته Blizzard با توان مصرفی بهینه می شود. در بخش گرافیکی نیز تراشه 5 هسته ای اختصاصی اپل مورد استفاده قرار گرفته و ترکیب آنها در کنار 6 گیگابایت حافظه رم می تواند عملکرد بی نظیری برای اجرای بازی های مختلف فراهم سازد. در بخش ذخیره سازی نیز چهار گزینه 128/256/512 گیگابایت و 1 ترابایت از نوع پر سرعت NVMe وجود دارد که تاثیر مستقیمی روی قیمت نهایی گوشی ایفا می کنند.

نمایشگر 6.7 اینچی از نوع LTPO Super Retina XDR OLED با وضوح تصویر 2796×1290 پیکسل در حدود 88 درصد از سطح بدنه را به خود اختصاص داده و از ویژگی های جذابی مانند HDR10 پلاس، نرخ تازه سازی 120 هرتزی و حداکثر شدت روشنایی 2000 نیت پشتیبانی می کند.

اپل برای اولین بار در بخش دوربین های اصلی از سنسور 48 مگاپیکسلی واید بهره برده و در کنار آن نیز دو سنسور 12 مگاپیکسلی الترا واید و تله فوتو به همراه حسگر تشخیص عمق سه بعدی TOF 3D LiDAR استفاده کرده که قابلیت فیلم برداری 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه را در دو حالت سینمایی و ProRes فراهم می سازد. تک دوربین سلفی نیز با دقت 12 مگاپیکسل می تواند ویدئو هایی با وضوح 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه را ثبت کند. اپل در دوربین سلفی خود از یک حسگر بیومتریک / تشخیص عمق SL 3D بهره برده و قابلیت فیلم برداری سینمایی را در دسترس کاربران قرار می دهد.

باتری لیتیوم یونی آیفون 14 پرو مکس قابلیت شارژ شدن 50 درصدی در مدت زمان 30 دقیقه را دارد و از قابلیت شارژ بی سیم 15 واتی MagSafe و شارژ سریع بی سیم 7.5 واتی Qi Magnetic پشتیبانی می کند. فریم گوشی از نوع استیل ضد زنگ بوده و پشت و روی گوشی نیز از شیشه تشکیل شده است. به این ترتیب با ابعاد کلی 160.7 میلی متر برای طول، 77.6 میلی متر برای عرض و 7.9 میلی متر برای ضخامت بدنه، وزن سنگین 240 گرمی را پیش روی شما قرار می دهد. محصول جدید اپل از فناوری های دیگری مانند تماس اضطراری ماهواره ای، گواهینامه مقاومت در برابر مایعات IP68 (به مدت 30 دقیقه تا عمق 6 متر) و قابلیت Always On Display پشتیبانی می کند.


سوالات

برند های apple - asus - samsong - Xiaomi از برند های مطرح در گوشی های گیمینگ هستند

وضوح تصویر و سری پردازنده از مهم ترین اجزای گوشی های گیمینگ می باشند


1 نظر ثبت شده
لیلا سعیدی
سه‌شنبه, 29 فروردین 1402

تا امروز واقعا هیچ دیدی نسبت به موبایل های گیمینگ نداشتم و اصن نمیدونستم وجود دارن . ممنون بابت مقاله خوبتون

برای ثبت پاسخ باید وارد وبسایت شوید