دوشنبه, 03 مرداد 1401
7 دقیقه زمان مطالعه
4 نظر

انتخاب بهترین لپتاپ مناسب رندرینگ معماری

انتخاب بهترین لپتاپ مناسب رندرینگ معماری

فرایند رندر گرفتن معمولا از عملیات های سنگین کامپیوتری به شمار می رود و انتخاب لپتاپ یا سیستم مناسب برای این عملیات همیشه از معضلات مهندسان و معماران بوده است .بدر ادامه مروری کوتاه بر مفهوم عملیات رندرگیری خواهیم داشت و پیشنهاداتی را برای انتخاب بهترین راهنمای خرید لپ تاپ را با شما در میان خواهیم گذاشت.

وقتی از رندر و رندرینگ و نیز انتخاب لپ­تاپ مناسب رندرینگ حرف می­زنیم، دقیقا از چه چیزی می‌گوییم؟ اساساً رندر گرفتن یعنی فرایند حجم دادن و یکپارچه‌سازی آن­چه سه بعدی و دارای پرسپکتیو است، آن هم به‌وسیله‌ی فرایندی سریع در سیستم های کامپیوتری.

برای درک بهتر این موضوع بایست بعد سوم یا آنچه سه بعدی خوانده می­شود را بهتر بشناسید. 

بعد سوم اشیاء و یا مکان­ها یعنی حالتی که در آن فارغ از طول و عرض و ارتفاع، حجم یک شی نیز اهمیت دارد. بگذارید دقیق­تر توضیح دهیم.

فرض کنید که در حال نقاشی کردن هستید، می­خواهید یک اتاق را ترسیم کنید و در وسط اتاق یک میز قرار دارد، این میز ابعادی دارد و دیواری پشت آن موجود است، ما نمی­توانیم این نقاشی را به شکل دو بعدی طراحی کنیم. 

در حالت دو بعدی ما فقط طول و عرض در دسترس داریم، اینجا اما ارتفاع و حجم دقیق میز و محلِ قرارگیری آن در اتاق را هم می­خواهیم. باید بتوانیم حجم و اندازه ­ی واقعی میز را در میان اتاق نشان دهیم. این یعنی تصویر ما یک تصویر سه بعدی است. چشم انسان زندگی را چندبعدی می­بیند و شما اگر بخواهید واقعیت را به بهترین شکل بازسازی کنید، چاره ­ای ندارید جز اینکه به سه بعدی سازی بپردازید.




اغلب کامپیوترها در شرایطی فقط اشکال دو بعدی را به ما نشان می­دهند و اگر بخواهیم بعد سوم را هم برای ما تصویر کنند، به رندرنیگ احتیاج پیدا می­کنیم. در نتیجه رندر کردن یعنی فرایندی که در آن تصاویر، اعم از عکس­ها و ویدیوها به واقعی­ ترین شکل ممکن قابل‌رؤیت هستند.

 فرایند سه بعدی کردن میتواندطراحی عکس ، طراحی نقشه های ساختمانی و یا ساخت انیمیشنی باشد که به واقعیت بسیار نزدیک است، که در حالت های ذکر شده نیاز است که به وسیله سیستم های کامپیوتری فرایند رندر گرفتن صورت پذیرد .

سؤال دیگر اما این است در انتخاب بهترین لپ­تاپ برای رندرگیری به سراغ کدام نوع از انواع لپ­تاپ برویم؟ پیش از آن ولی بد نیست به این نکته اشاره کنیم که لپ­تاپ­های مناسب رندرینگ برای کدام گروه از افراد مفیدتر هستند؟


لپ­تاپ مناسب رندرنیگ برای چه کسانی مناسب است؟ 

واقعیت این است که این نوع از لپ­تاپ­ها، به درد دو گروه از مخاطبان لپ­تاپ می­خورد.

  1.  آن­ها که اهل بازی هستند.

  2. آن­ها که به کار فکر می­کنند.

گیمرها و اهالی بازی نیاز دارند، بازی­هایی که به صورت سه بعدی طراحی شده ­اند را کامل دیده و همزمان تأخیری در اجرای بازی برایشان رخ ندهد. به‌خصوص کسانی که به صورت آنلاین درگیر بازی­های کامپیوتری هستند و رؤیت ثانیه به ثانیه وقایع و تصاویر سه بعدی برای آن­ها حائز اهمیت است و معمولا از دست دادن کوچکترین جزئیات برای این دسته از افراد غیر قابل تحمل است.

گروه دیگر کسانی هستند که با لپ‌تاپشان کارهای تصویری می­کنند. مثلاً کسانی که در رشته­ هایی مانند معماری فعال هستند. در رشته ­ی معماری باید بخش­های مختلف یک خانه پیش طراحی شده و اندازه­ ها منهای طول و عرض، ارتفاع و حجم نیز داشته باشند. این گروه از افراد حتماً در انتخاب لپ ­تاپ، باید گزینه ­ای را انتخاب کنند که اصطلاحاً لپ­ تاپ مناسب رندرنینگ خوانده می­شود.


گروه دیگری که معمولاً مشتریان ویژه­ ی این نوع از لپ­تاپ­ها هستند، تدوینگران ویدیو هستند. تدوینگرها نیز معمولاً تصاویر واقعی را تدوین و ویرایش می­کنند، صحنه ­ایی واقعی که حاوی سه بعد است را جلو و عقب برده و صحنه­ ای دیگر را به آن اضافه می­کنند، لپ­تاپ تدوینگرها نیز باید توان آن را داشته باشد که در فرایند رندرینگ سه بعد مختلف تدوین شده را متصل به شما تحویل دهد.

گروه بعدی تولیدکنندگان انیمیشن­های سه بعدی هستند. چنانکه می­دانید انیمیشن انواع مختلفی دارد و یکی از مرسوم ­ترین و محبوب­ترین­ها، شکل سه بعدی انیمیشن است. اهالی تولید انیمیشن نیز، به لپ­تاپ­هایی با توان رندرینگ بالا محتاج هستند تا آن­چه به صورت مقطعی و بخش به بخش تولید کرده ­اند، در یک بستر مشخص به هم متصل کنند.

منهای این گروه­ها، هر کس که به نحوی درگیر طراحی گرافیکی است و حتی طراحان لباس حرفه ­ای هم به این نوع لپ­تاپ­ها احتیاج اساسی دارند. اگر شما لپ­تاپی می­خواهید که با آن بازی نمی­کنید و یا اهل تولید فضاها و تصاویر سه بعدی نیستید، انتخاب لپ­تاپ مناسب رندرنیگ گزینه­ ی مناسبی برای  شما نیست چون معمولا این لپتاپ ها به علت سخت افزار قوی قیمت نسبتا بالایی دارند.


بهترین لپ­تاپ­های مناسب رندرنیگ کدام لپ­تاپ­ها هستند؟ 

انتخاب لپ­تاپ مناسب رندرینگ چندان کار دشواری نیست. رشد و توسعه ­ی تکنولوژی شرایط را برای ما مساعد کرده، فقط کافی است کمی از منظر مالی آمادگی این نوع لپ­تاپ­ها را داشته باشیم. سعی داریم در این مقاله، دو نمونه از بهترین لپ­تاپ­های مناسب رندرینگ را با شما در میان گذاریم و در این میان به مشخصات سیستم برای رندرگیری نیز اشاره خواهیم کرد.

شاید برایتان جالب باشد که بسیاری از لپ­تاپ ­هایی که به عنوان لپ­تاپ­ گیمینگ شناخته می­شوند، بهترین لپ­تاپ برای رندرینگ هم هستند. پس اگر به دنبال انتخاب لپ­تاپ هستید و رندرینگ مساله­ ی شماست،مقاله انتخاب بهترین لپ تاپ گیمینگ هم می تواند گزینه های خوبی در این زمینه به شما پیشنهاد کند. یکی از بهترین­ها اما برای شما قطعا لپ­تاپ ایسوس مدل ROG Strix Scar است.




این لپ­تاپ که سنگینی آن ممکن است کمی شما را آزار دهد، یک فوق ­­العاده ­ی واقعی است. اول خوب است بدانید که کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX مرتبط به این لپ­تاپ یکی از کارآمدترین­ها و آزمون پس داده ­ترین­ها به شمار می­رود. به دلیل رفرش ریت بالا مشکلی در اجرای نرم ­افزارها و کار با آن­ها نخواهید داشت، نگران جریان و سیستم خنک کننده نخواهید بود، 3,17 اینچ مانیتور دارد. با 512 گیگ حافظه و SSD قابل افزایش مساله ­ی فضای کافی ذخیره­ ی فایل­های سنگین نیز شما را آزار نخواهد داد.



لپ­تاپ ZenBook Pro Duo




اگر می­خواهید در انتخاب لپ­تاپ بهترین گزینه را انتخاب کنید و برای امور مرتبط با رندرینگ تمام ایده های خود را پیاده سازی کنید، لپ­تاپ ZenBook Pro Duo یکی از بهترین گزینه­ هاست . این لپ­تاپ از یک CPU هشت هسته ­ایی بحره میبرد که این یعنی سرعت نور در پردازش اطلاعات. پردازشگر شما با پنجاه هرتز توانایی غوغا می­کند و تقریباً نرم­افزاری نیست که نتوانید به سادگی آن را بر روی لپ‌تاپتان نصب و استفاده کنید.

با داشتن این لپ­تاپ 15.6 اینچ مانیتور دارید. 32 گیگ رم و نهایتاً یک ترابایت حافظه SSD.  برای انجام کارهای مرتبط با رندرینگ تقریبا کاری نیست که این لپتاپ در انجام آن موفق عمل نکند. انتخاب لپ­تاپ شاید دشوار باشد اما چنین لپ­تاپ ­هایی راهی جز انتخاب سریع پیش روی ما نمی­گذارند.

آنچه گفته شد فقط گذری کوتاه بر انتخاب لپ­تاپ مناسب رندرینگ بود، در این­باره حرف و سخن فراوان است و معرفی محصولات بیشتر با همین محور نیز ممکن است، در مقالات دیگر بیشتر از لپ­تاپ­های مناسب رندرینگ با شما سخن خواهیم گفت.

سوالات

از آنجا که فرایند رندرگیری نیاز به پردازش سنگینی دارد معمولا لپ تاپ های مناسب رشته معماری و رندرگیری باید از نظر حافظه رم CPU و کارت گرافیک قوی باشد

بله بسیاری از لپ­تاپ ­هایی که به عنوان لپ­تاپ­ گیمینگ شناخته می­شوند، بهترین لپ­تاپ برای رندرینگ هم هستند.


2 نظر ثبت شده
سپیده مرادی
یکشنبه, 25 دی 1401

میتونم از این لپ تاپ ها برای طراحی با ابزار 3dmax هم استفاده کنم ؟

محمدرضا محمدی
یکشنبه, 25 دی 1401

لپ تاپ های رندرینگ معمولا از کانفیک های سخت افزاری بالایی برخوردار هستند و به همین خاطر اکثر پردازش های سنگین مثل کار با نرم افزار 3dmax رو بدون مشکل اجرا می کنن

لیلا سعیدی
جمعه, 18 فروردین 1402

برای رندر گرفتن و پردازش های سنگین بهتر نیست از سیستم pc استفاده کنیم ؟‌

محمدرضا محمدی
جمعه, 18 فروردین 1402

به صورت کلی پردازش های سنگین رو بخاطره سخت افزار قدرتمند تر بهتره با pc انجام بدیم ولی لپ تاپ هم مشکل خاصی ایجاد نمی کنه

برای ثبت پاسخ باید وارد وبسایت شوید