شنبه, 22 مرداد 1401
دقیقه زمان مطالعه
1 نظر

راهنمای خرید بهترین سیستم تریدینگ اقتصادی

راهنمای خرید بهترین سیستم تریدینگ اقتصادی

تریدینگ یا تبادل کردن پس از روی کار آمدن ارزهای دیجیتال به شدت مورد توجه قرار گرفت و تریدرها با رصد کردن شرایط ارزهای مختلف، اقدام به جابجایی سرمایه خود و تبدیل آنها به یکدیگر می کنند. خریداری بهترین سیستم تریدینگ اقتصادی نیازمند صرف هزینه بسیار زیاد نبوده و با بودجه بسیار کمی نیز می توانید به انجام کارهای روزمره خود در زمینه تریدینگ بپردازید. سیستم های تریدینگ وظیفه پردازشی سنگینی بر عهده ندارند و حتی ذخیره سازی داده نیز در آنها صورت نمی پذیرد و از این رو خریداری حافظه SSD صرفا برای نصب سیستم عامل و اجرای سریع تر اپلیکیشن ها توصیه می شود.

به طور معمول تریدرها به بیش از یک صفحه نمایش برای رصد کردن بهتر چند وب سایت یا پلتفرم معاملاتی نیاز دارند که این وظیفه را بر عهده کارت گرافیک GT 710 2GB قرار داده ایم. هر چند واحد پردازش گرافیکی مجتمع نیز امکان استفاده از دو صفحه نمایش به صورت همزمان را فراهم می سازد، اما مدیریت کامل تر نمایشگرها و ارائه وضوح تصویر بهتر به شکل بهینه توسط کارت گرافیک مجزا انجام می شود. با توجه به وجود 16 گیگابایت رم DDR4 روی کانفیگ مورد نظر می توانید چند اپلیکیشن را به صورت همزمان اجرا کرده و صفحات بسیاری را در مرورگر خود باز کنید.

در ادامه به معرفی کامل قطعات بهترین سیستم تریدینگ اقتصادی با بودجه بسیار مناسب می پردازیم که امکان ارتقای قابل قبولی نیز دارد.


پردازنده در لپ تاپ ها جهت تریدینگ

سیستم های تریدینگ به چهار قطعه با قیمت نه چندان بالا نیاز مبرم دارند که یکی از آنها پردازنده مرکزی است. پردازشگر مورد نظر ما، مدل Pentium Gold G7400 از خانواده Alder Lake اینتل بوده که دارای 2 هسته و 4 رشته پردازشی با فرکانس کاری 3.7 گیگاهرتز است. بر خلاف تصور بسیاری از کاربران، این محصول قدرت پردازشی بسیار مناسبی حتی در مقایسه با نسل های گذشته خود دارد و عملکرد بهتر از Core i3-9100 از خود به نمایش می گذارد. در حقیقت پردازنده های مبتنی بر سوکت LGA 1700 به سطح قابل توجهی از کارایی دست یافته اند و دیگر نیازی به خریداری محصولات گران قیمت برای انجام امور کاری از جمله ترید ارزهای دیجیتال وجود ندارد.


اینتل برای بهبود سرعت عمل Pentium Gold G7400 از 2.5 گیگابایت حافظه نهان سطح دوم (L2 Cache) و 6 مگابایت حافظه نهان سطح سوم (L3 Cache) بهره برده که در نهایت امتیاز متوسط 6800 توسط این محصول در بنچمارک Passmark به ثبت رسیده است. در بخش حافظه رم امکان پشتیبانی از دو نوع DDR4 با فرکانس 3200 مگاهرتز و DDR5 با فرکانس 4800 مگاهرتز وجود دارد که پشتیبانی از هر کدام به مادربرد بستگی دارد. در حقیقت اینتل دست سازندگان مادربرد را برای انتخاب نوع اسلات های حافظه رم باز گذاشته است. 

واحد پردازش گرافیکی UHD 710 با وجود 16 واحد اجرایی با فرکانس پایه 300 مگاهرتز و فرکانس بوست 1350 مگاهرتز، قدرت کافی برای انتقال تصویر به حداکثر 4 صفحه نمایش را در اختیار دارد، اما برای این خواسته مهم تریدرها، باید از منابع سخت افزاری دیگری مانند CPU و RAM استفاده کند. در نتیجه احتمال وجود اختلال جزئی در عملکرد این دو قطعه مطرح می شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا وظیفه انتقال تصویر را بر عهده یک کارت گرافیک مجزای ارزان قیمت قرار دهیم که در بخش مرتبط به معرفی آن می پردازیم.

شاید بسیاری از کاربران تمایل به خریداری سیستم های استوک قدیمی پیدا کنند، اما باید به این نکته اشاره کنیم که پردازنده Pentium Gold G7400 عملکردی هم سطح با Core i5-3570 ارائه می دهد که در نوع خود جالب توجه است. به طور حتم با خریداری سیستم های استوک باید با حافظه رم DDR3 و سرعت بسیار بالای درایو سالید M.2 NVMe خداحافظی کنید که تاثیر منفی زیادی روی کارایی کلی کامپیوتر شخصی می گذارد. در آینده نزدیک می توانید با پرداخت هزینه ای منطقی نسبت به تعویض پردازنده با مدل های قوی تر از جمله Core i3-12100 یا Core i5-12400 اقدام کنید، اما عدم وجود نسخه های دارای جعبه و خنک کننده از این محصولات و نیاز به خریداری خنک کننده های گران قیمت سازگار با سوکت LGA 1700 را از یاد نبرید.

بهترین سیستم تریدینگ به طول کلی به منزله خریداری گران ترین قطعات موجود در بازار نبوده و یک کانفیگ اقتصادی نیز امکانات قابل توجهی را در دسترس شما قرار می دهد.


مادربورد در لپ تاپ ها جهت تریدینگ

در پاراگراف های پیشین به بحث خریداری سیستم های استوک پرداختیم و به این نکته اشاره کردیم که کامپیوتر های دست دوم قدیمی از بسیای از امکانات امروزی بی بهره اند. به عنوان مثال حافظه رم DDR4، درایو های ذخیره سازی پر سرعت M.2 NVMe، پورت های انتقال داده USB 3.2 و مدار تغذیه قدرتمند در مادربرد های جدید به ارائه قدرت پردازشی بیشتر و سرعت پاسخگویی سریع تر به دستورات کاربران منجر می شود. 

مادربرد های مجهز به چیپ ست H610 به عنوان ارزان ترین گزینه ها برای پشتیبانی از پردازنده های سوکت LGA 1700 اینتل به نام Alder Lake شناخته می شوند و در حال حاضر گزینه های متعددی با قیمت بسیار مناسب در بازار به فروش می رسند. مادربرد MSI H610M-B DDR4 یکی از گزینه های جذاب برای پشتیبانی از پردازشگر دو هسته ای Pentium Gold G7400 به شمار می رود و مدار تغذیه 10 فاز قدرتمند، نقشی اساسی در این زمینه ایفا می سازد. فرم فکتور M-ATX نشان دهنده ابعاد به نسبت کوچک مادربرد بوده و با وجود این ابعاد نیز امکانات قابل توجهی را ارائه می دهد.

توان مورد نیاز پردازنده توسط یک کانکتور 8 پین پاور تامین می شود و به این ترتیب می توانید انواع پردازنده های خانواده Alder Lake را بدون نگرانی از تامین TPD روی مادربرد نصب کنید. البته باید به این نکته توجه کرد که امکان استفاده از حداکثر توان خانواده Core i9 نسل دوازدهم روی مادربردهای H610 وجود ندارد و باید چیپ ست پرچمدار Z690 را به منظور دریافت بالاترین سطح از عملکرد، مد نظر قرار دهید. دو اسلات حافظه قابلیت نصب حداکثر 64 گیگابایت رم DDR4 با فرکانس 3200 مگاهرتز را فراهم ساختند و به این ترتیب مشکلی از نظر ارتقای حافظه در سطح عالی مشاهده نمی شود.

 یک اسلات PCIe 4.0 x16 که توسط کنترلر CPU مدیریت می شود، وظیفه پشتیبانی از کارت های گرافیک را بر عهده دارد و یک اسلات M.2 نیز بر پایه رابط PCIe 3.0 x4 برای نصب تجهیزات ذخیره سازی تعبیه شده است. یک اسلات M.2 بر پایه رابط PCIe x1 نیز زیر اسلات کارت گرافیک قرار گرفته که برای نصب ماژول شبکه بی سیم به کار می رود. چیپ ست H610 که در محل همیشگی قرار گرفته، توسط یک هیت سینک آلومینیومی مشکی رنگ کوچک خنک می شود تا در شرایط استفاده طولانی مدت، پایداری مادربرد را تضمین دهد.

برای بهره گیری از تجهیزات ذخیره سازی بیشتر، چهار پورت SATA 6Gb/s روی مادربرد وجود دارد تا نسبت به استفاده از هارد دیسک یا حافظه SSD روی بستر ساتا اقدام کنید. روی پنل پشت مادربرد MSI H610M-B پورت های متنوعی از جمله یک عدد HDMI، یک عدد VGA، چهار عدد USB 2.0، دو عدد USB 3.2 Gen1  از نوع 5 گیگابیت بر ثانیه، یک پورت PS/2 برای نصب ماوس و کیبرد های قدیمی، پورت شبکه گیگابیتی بر پایه کنترلر Intel I219V و سه خروجی صدا مبتنی بر کنترلر 7.1 کاناله Realtek مشاهده می شود. 


حافظه رم در لپ تاپ ها جهت تریدینگ

برای بهترین سیستم تریدینگ اقتصادی، استفاده از حافظه رم با حجم و فرکانس مناسب امری ضروری به شمار می رود و بخش زیادی از فعالیت های روزانه کاربران بر عهده حافظه رم قرار دارد. با توجه به وجود 2 اسلات رم روی مادربرد MSI H610M-B از یک ماژول 16 گیگابایتی با فرکانس 2666 مگاهرتز استفاده کردیم تا در آینده بتوانید حجم حافظه رم را به رقم قابل توجه 32 گیگابایت افزایش دهید. 

زمان تاخیر حافظه رم FDK A1 برابر با CL19 بوده و از چیپ ست های حافظه بسیار با کیفیت Micron بهره می برد. برند ایرانی تولید کننده حافظه فدک که از سال ها قبل به ساخت انواع حافظه رم می پردازد، به تازگی فعالیت گسترده خود در بازار را آغاز کرده و محصولات متنوعی را در دسترس کاربران قرار داده است. کیفیت ساخت قابل توجه و قیمت بسیار مناسب از جمله ویژگی های ماژول حافظه 16 گیگابایتی FDK A1 به شمار می روند. قیمت مناسب این حافظه به کاربران اجازه می دهد تا نسبت به خریداری آسان تر ماژول دوم و ارتقای حافظه به 32 گیگابایت اقدام کنند.

هر چند عملکرد کیت های دو کاناله شامل 2 ماژول حافظه نسبت به انواع تک کاناله بهتر است، اما در نظر گرفتن دو ماژول 8 گیگابایتی سبب محدود شدن کاربران برای ارتقای رم در آینده می شود و به همین دلیل یک ماژول 16 گیگابایتی را در نظر گرفتیم.



کارت گرافیک در لپ تاپ ها جهت تریدینگ

همانطور که در ابتدای راهنمای خرید مطرح کردیم، تریدرها به بیش از یک مانیتور علاقه دارند تا روی دو یا تعداد بیشتری نمایشگر به رصد کردن معاملات ارزهای دیجیتال به صورت همزمان بپردازند. هر چند واحد پردازش گرافیکی Intel UHD 710 نیز قابلیت پشتیبانی از حداکثر 4 نمایشگر را دارد و مادربرد MSI هم به دو خروجی تصویر HDMI و VGA مجهز شده، اما دریافت خروجی همزمان از دو پورت، بار سنگینی را روی دوش پردازنده و حافظه رم قرار می دهد. از این رو تصمیم گرفتیم تا با قرار دادن کارت گرافیک مجزا، تمام تمرکز CPU و RAM را روی وظیفه اصلی آنها معطوف کنیم. 

در نتیجه به کارگیری کارت گرافیک مجزای GT 710 با دو گیگابایت حافظه GDDR3 و برخورداری از پورت های متنوع HDMI، DVI و VGA دست کاربران را برای اتصال مانیتور و حتی تلویزیون به منظور نمایش محتوا باز می گذارد.

از سوی دیگر کارت گرافیک NVIDIA GeForce GT 710 2GB با برخورداری از کنترل پنل حرفه ای تر، شرایط بهتری را برای مدیریت خروجی های تصویر فراهم می سازد و به این ترتیب از حداکثر وضوح تصویر و نرخ تازه سازی قابل پشتیبانی برخوردار می شوید. فرکانس پایه تراشه گرافیکی مورد استفاده توسط بایواستار برابر با 954 مگاهرتز تعیین شده و در حالت GPU Boost به 1333 مگاهرتز افزایش می یابد. 

دو گیگابایت حافظه گرافیکی از نوع GDDR3 قابلیت ارائه پهنای باند 14.40 گیگابایت بر ثانیه توسط رابط 64 بیتی را دارد. توان مصرفی این محصول در حدود 19 وات بوده که از طریق اسلات PCIe مادربرد تامین می شود. خنک سازی پردازنده گرافیکی توسط یک هیت سینک آلومینیومی و یک عدد فن کوچک صورت می پذیرد تا مشکلی برای کارکرد طولانی مدت و تحت فشار رخ ندهد. در صورتی که بودجه محدودی برای خریداری سیستم تریدینگ اقتصادی دارید، امکان حذف کارت گرافیک و استفاده از واحد گرافیکی مجتمع پردازنده Pentium Gold G7400 وجود دارد.


کیس در لپ تاپ ها جهت تریدینگ

انتخاب کیس کامپیوتر امری سلیقه ای بوده و با در نظر گرفتن برخی ویژگی های ضروری، انتخاب نهایی بر عهده کاربران قرار دارد. با وجود گزینه های با کیفیت و دارای برچسب قیمت ارزان تر، اما وجود دو پورت USB 3.0 روی پنل جلو و ساختار اسکلت معکوس برای نصب پاور در پایین و قطعات اصلی در قسمت بالای شاسی کیس را در اولویت قرار دادیم. در نهایت نیز کیس گرین مدل ORAMAN Plus را برای اسمبل قطعات برگزیدیم که با قیمت حدود 1 میلیون تومان در بازار به فروش می رسد.

 این محصول ارزشمند دارای ابعاد داخلی 437×205×430 میلی متر بوده و جنس بدنه آن از پلاستیک فشرده در پنل جلو و شاسی استیل ضد زنگ با ضخامت 0.7 میلی متر است. فضای داخلی کیس امکان نصب انواع خنک کننده بادی پردازنده با ارتفاع 160 میلی متر و کارت های گرافیک حرفه ای به طول 390 میلی متر را فراهم می سازد. امکان نصب چهار عدد فن 120 میلی متری روی کیس وجود دارد که یک عدد فن 120 میلی متری از نوع Fluid Shield Bearing توسط شرکت سازنده نصب شده است.

برای بهبود وضعیت تهویه درون کیس، امکان نصب دو عدد فن 120 میلی متری روی پنل جلو و یک عدد 120 میلی متری نیز روی درب کناری فراهم شده و از این مناطق می توانید برای به کارگیری خنک کننده های مایع استفاده کنید. همچنین با حذف فن نصب شده روی پنل پشت کیس، فضای کافی برای واترکولر 120 میلی متری در این منطقه نیز فراهم می شود. دو جایگاه اختصاصی برای نصب درایو های 3.5 اینچی و سه عدد جایگاه اختصاصی برای نصب تجهیزات ذخیره سازی 2.5 اینچی تعبیه شده و برخلاف بسیاری از کیس های جدید، یک محفظه نصب درایو های نوری 5.25 اینچی نیز وجود دارد.

روی پنل جلوی کیس ORAMAN Plus گرین به دو عدد پورت USB 3.2 Gen1 و دو عدد USB 2.0 به همراه جک های صوتی و کلید های ریست و پاور دسترسی خواهید داشت. پیش از این نیز به اهمیت قابلیت ارتقا در بهترین سیستم تریدینگ اقتصادی سخن گفتیم و این موضوع در خصوص کیس به عنوان محلی برای اسمبل تمام قطعات، نمود بیشتری پیدا می کند.


پاور در سیستم جهت تریدینگ

توان مصرفی سیستم تریدینگ اقتصادی در حدود 180 وات ارزیابی شده و با توجه به پیش بینی قابلیت ارتقا، منبع تغذیه قوی تری با توان واقعی 400 وات را در نظر گرفتیم. منبع تغذیه گرین مدل GP400A-Eco یکی از گزینه های ارزشمند موجود در بازار برای پشتیبانی از قطعات سیستم های اداری، خانگی و مالتی مدیا با قابلیت پشتیبانی مناسب از قطعات است.

 این محصول از استاندارد راندمان مصرف انرژی 80 Plus استاندارد با بازدهی 82 تا 85 درصد بهره می برد و ساختار کابل کشی آن از نوع غیر ماژولار است. به این ترتیب تمامی کابل ها و کانکتور ها به بدنه پاور متصل بوده و باید در نظم دهی آنها دقت بیشتری به خرج دهید تا از شلوغی بیش از حد فضای داخل کیس جلوگیری کنید. تک ریل 12 ولت در پاور 400 واتی گرین قابلیت انتقال شدت جریان به میزان 30 آمپر داشته و ریل 3.3 ولت نیز قابلیت تولید شدت جریان 21 آمپر را دارد. شاخه 5 ولت پاور با قابلیت انتقال شدت جریان 15 آمپر شرایط قابل قبولی برای پشتیبانی از تجهیزات نیازمند به این میزان ولتاژ را در سطح بسیار خوب فراهم می سازد.

کانکتور های منبع تغذیه 400 واتی GP400A-Eco شامل یک عدد 24 پین مادربرد، یک عدد 4+4 پین پردازنده، یک عدد 2+6 پین کارت گرافیک، چهار عدد SATA و دو عدد 4 پین MOLEX می شود. خازن های 85 درجه سانتی گرادی، مدار تصحیح ضریب توان Active PFC، فیلتر دو مرحله ای EMI در بخش ورودی مدار و فن کم صدای 120 میلی متری از دیگر ویژگی های این محصول ارزشمند و خوش قیمت به شمار می روند.


حافظه SSD در سیستم جهت تریدینگ

در بخش تجهیزات ذخیره سازی به دلیل عدم نیاز تریدرها به آرشیو کردن داده هایی با حجم بالا و نیاز مبرم به سرعت بالای انتقال داده، درایو سالید 256 گیگابایتی Zenith P3L مبتنی بر رابط M.2 NVMe PCIe از برند شناخته شده Geil را برای بهترین سیستم تریدینگ اقتصادی در نظر گرفتیم. این درایو پر سرعت با بهره گیری از چیپ ست های حافظه فلش بر بستر رابط NVMe 1.3 می تواند سرعت خواندن ترتیبی 2000 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن ترتیبی 1500 مگابایت بر ثانیه را ارائه دهد. دمای عملیاتی چیپ ست های حافظه در محدوده 0 تا 70 درجه سانتی گراد بوده و به ولتاژ عملیاتی 3.3 ولت نیاز دارند.

 مقاومت در برابر شوک به میزان 1500G، پشتیبانی از دستور TRIM و طول عمر حدود 2 میلیون ساعت به عنوان بخش دیگری از مشخصات درایو سالید Geil Zenith P3L شناخته می شوند.

 ظرفیت 256 گیگابایتی برای نصب سیستم عامل، نرم افزار های کاربردی و آرشیو داده های ضروری مناسب بوده و به سادگی می توانید توسط چهار پورت ساتا روی مادربرد، فضای ذخیره سازی را با خریداری هارد دیسک 3.5 اینچی یا SSD های دارای ظرفیت بالاتر افزایش دهید.

در مطالب بعدی به معرفی سیستم تریدینگ با قدرت پردازشی و البته بودجه بالاتر خواهیم پرداخت تا در صورتی که وظایف سنگین تری را در این حوزه انجام می دهید، به خواسته های خود دست پیدا کنید.



سوالات

اگر صرفا برای امور تریدینگ می خواهید لپ تاپ تهیه کنید توجه داشته باشید که لپ تاپ با امکانات حد اقلی نیز پاسخ گوی نیاز های شما می باشد

خریداری حافظه SSD صرفا برای نصب سیستم عامل و اجرای سریع تر اپلیکیشن ها توصیه می شود و در انجام امور تریدینگ تاثیر آنچنانی ندارد .


1 نظر ثبت شده
لیلا سعیدی
جمعه, 01 اردیبهشت 1402

برای استخراج بیتکوین یا ارز های مشابه هم میشه از این سیستم هایی که معرفی کردید استفاده کرد ؟

برای ثبت پاسخ باید وارد وبسایت شوید