شنبه, 08 مرداد 1401
دقیقه زمان مطالعه
0 نظر

انتخاب بهترین لپ‌تاپ مناسب گیمینگ بازار 2022

انتخاب بهترین لپ‌تاپ مناسب گیمینگ بازار 2022

چه لپ‌تاپ‌هایی برای بازی مناسب است؟

لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی یا به اصطلاح لپ‌تاپ گیمینگ نوعی خاص و پرطرفدار از لپ‌تاپ است که از صفحه نمایش باکیفیت و گرافیک قدرتمند برخوردار هستند. حمل و نقل آسان این دستگاه‌ها باعث شده است که گیمرها به خرید آن‌ها علاقه‌مند شوند. برای خرید و انتخاب لپ‌تاپ گیمینگ مهم است که فاکتورهای مختلفی را مدنظر قرار دهید. همچنین داشتن اطلاعات کافی درباره انواع کارت گرافیک لپ‌تاپ و نوع نمایشگر بسیار مهم است. 

در این مقاله قصد داریم که بهترین راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ را معرفی کرده و هر آنچه لازم است قبل از خرید لپ‌تاپ بدانید را برایتان شرح دهیم.


پردازنده لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی

پردازنده لپ‌تاپ در واقع مغز اصلی آن است. از آنجایی که لپ‌تاپ گیمینگ قیمت نسبتاً بیشتری نسبت به لپ‌تاپ‌های معمولی دارد بهتر است که در انتخاب لپ‌تاپ مدلی را برگزینید که مجهز به پردازنده بهتری است. در میان شرکت‌های تولیدکننده پردازنده‌ها، شرکت‌های اینتل و AMD بهترین آنها در دنیا هستند. 

اگرچه محصولات این شرکت‌ها دارای چند مدل متفاوت هستند، بهتر است که نسل‌های جدید آن‌ها را خریداری کنید. در این صورت طول عمر لپ‌تاپ شما بیشتر خواهد بود. پردازنده Core i711800H از نسل یازده پردازنده‌ها است و سرعت بسیار خوبی نسبت به مدل‌های قبلی خود دارد.



اهمیت کارت گرافیک در لپ‌تاپ های گیمینگ

کارت گرافیک یک لپ‌تاپ در نمایش تصاویر گرافیکی و اجرای بازی‌ها نقش مهمی دارد. برای یک فرد گیمر کارت گرافیک اهمیت زیادی دارد، چراکه با وجود یک کارت گرافیک خوب، تجربه بهتری از بازی برای فرد فراهم می‌شود. کارت‌های گرافیک لپ‌تاپ‌ها در دو نوع یکپارچه و اختصاصی هستند که در ادامه درباره آنها بیشتر توضیح می‌دهیم.

کارت گرافیکی یکپارچه با CPU فضا و حافظه‌ای مشترک دارد. دلیل این که به آن یکپارچه می‌گویند این است که هر دوی آن روی یک چیپ قرار گرفته اند. با این‌وجود یک CPU که دارای گرافیک یکپارچه باشد قادر خواهد بود تا وظایف CPU و GPU را همزمان انجام دهد. 

کارت گرافیک یکپارچه به دلیل حافظه اشتراکی از نوع اختصاصی ضعیف‌تر هستند. اگر لپ‌تاپ خود را به قصد تماشا کردن ویدیو خریداری می‌کنید یا اگر بازی‌هایی که انجام می‌دهید از گرافیک خیلی باکیفیتی برخوردار نیست بهتر است که لپ‌تاپی با کارت گرافیک مدل اول تهیه کنید. بازی‌های دارای کیفیت گرافیک بالا به کارت گرافیک باکیفیت‌تر نیاز خواهند داشت.

کارت‌های گرافیک اختصاصی آن دسته از کارت گرافیک هستند که از CPU جدا هستند و به طور جداگانه نصب می‌شوند. این‌کارت‌های گرافیکی به هیچ عنوان حافظه مخصوص خودشان را با پردازنده مرکزی اشتراک گذاری نمی‌کنند. این نوع کارت گرافیک‌ها بهترین انتخاب برای کسانی هستند که بازی‌های ویدیویی با حجم بالا و باکیفیت را ترجیح می‌دهند. 

بهترین لپ‌تاپ‌ها برای بازی از این مدل گرافیک بهره می‌برند. در واقع آن چیزی که به گیمرها کمک می‌کند تصویر بازی خود را با وضوح و رزولوشن بالا مشاهده کنند VRAM است. برای انجام بازی‌هایی با کیفیت 1080 وجود کارت گرافیکی با حجم چهار گیگابایت کافی است، اما اگر خواستار بازی‌هایی با کیفیت بیشتر مانند UHD و QHD هستید، بهتر است کارت گرافیکی با حجم هشت گیگابایت برای خود تهیه کنید.



لپ‌تاپ گیمینگ باید چه سیستم عاملی داشته باشد؟

توجه به سیستم عامل نیز از دیگر موارد مهم هنگام خرید بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ دنیا است. سیستم عامل ویندوز از معروف‌ترین سیستم عامل‌ها و همچنین گزینه‌ای مناسب برای لپ‌تاپ گیمینگ خواهد بود. این سیستم عامل در طی سال‌ها تغییرات زیادی را به همراه داشته است. 

ورژن ویندوز ۱۱ که تازه‌ترین سیستم عامل عرضه شده توسط شرکت مایکروسافت است سرعت بسیار زیادی دارد و عملکرد آن نیز خوب است. سیستم عامل ویندوز از بیشتر بازی‌های منتشر شده برای PC پشتیبانی می‌کند. برای تجربه کردن بازی‌های ویدیویی در لپ‌تاپ، استفاده از سیستم عامل ویندوز بی شک انتخابی مناسب است. 

انتخاب لپ‌تاپ با سیستم عامل مک نیز یکی دیگر گزینه ها است. این سیستم عامل به محصولات شرکت اپل تعلق دارد و با این که ساختار آن ساده است، اما افراد زیادی از استفاده کردن از آن راضی هستند. اگرچه گیمرها باید بدانند که برای بازی کردن در لپ‌تاپی با سیستم عامل مک، مانند ویندوز از امکانات زیادی بهره‌مند نخواهند بود. درواقع قطعات این‌سیستم عامل مخصوص بازی کردن طراحی نشده اند. 



راهنمای خرید انتخاب لپ‌تاپ گیمینگ


راهنمای خرید RAM برای لپ‌تاپ گیمینگ 

رم وسیله‌ای برای حفظ و انتقال فایل‌های مختلف و اطلاعات است. رم‌ها به عنوان حافظه کوتاه مدت لپ‌تاپ شناخته می‌شوند و مسئولیت آن انجام عملیات مختلف به طور همزمان است. همچنین با پردازنده مرکزی نیز ارتباط برقرار می‌کند. البته باید دقت داشته باشید که رم و هارد با هم فرق می‌کنند. هارد برخلاف رم قادر است که فایل‌ها و اطلاعات را برای مدت طولانی‌تری نگه دارد. همانطور که می‌دانید رم‌ها بر اساس حافظه خود انواع مختلفی دارند. 

برای لپ‌تاپ‌های مخصوص گیمینگ و در بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ میان رده، در سال‌های گذشته داشتن رم چهار گیگابایتی کافی بود. اما در چند وقت اخیر به دلیل پیشرفت فراوانی که بازی‌های ویدیویی داشته اند، خرید رمی که حجم کمتر از هشت گیگابایت داشته باشد کارآمد نخواهد بود. 


انتخاب لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی


انتخاب لپ‌تاپ گیمینگ در سال ۲۰۲۲

حال که با برخی از ویژگی‌های مطلوب یک لپ‌تاپ گیمینگ ایده آل آشنا شدید بهتر است درباره بهترین برندهای لپ‌تاپ نیز آشنایی کسب کنید. در ادامه این بخش از مقاله بهترین برندها را به شما معرفی می‌کنیم.


بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ایسوس

بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ایسوس عموما دارای پردازنده AMD است. رم آن حافظه‌ای ۱۶ تا 8 مگابایتی دارد. صفحه نمایش آن نیز عموما 14 تا اینچ بوده و فضای ذخیره آن یک ترابایت است. 

این‌ مدل ظاهری بسیار شیک و زیبا دارد؛ طراحی و عملکرد آن نیز فوق العاده است. این لپ‌تاپ با وزن ۱.۶ کیلوگرم جز لپ‌تاپ‌های سبک و سریع است.

لپ‌تاپ گیمینگ دل

در بین بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ اقتصادی سال ۲۰۲۲ پیدا کردن مدلی که هم دارای کیفیت خیلی خوبی باشد و هم قیمت آن به صرفه باشد کمی سخت است. اما لپ‌تاپ گیمینگ دل دقیقاً این دو ویژگی را همزمان دارد. 

از ویژگی‌های انتخاب لپ‌تاپ این برند می‌توان به پردازنده اینتل نسل ۱۰، کارت گرافیک Nvidia GTX ، رم‌های 8 تا ۱۶ گیگابایتی، صفحه نمایش ۱۵ اینچی، فضای ذخیره سازی ۵۱۲ تا 1000 مگابایتی اشاره کرد. وزن این محصولات به نسبت بقیه موارد کم بوده و حدود 2 کیلوگرم است. 


لپ‌تاپ گیمینگ لنوو

لپ‌تاپ گیمینگ لنوو به یکی از رقبای جدی لپ‌تاپ‌های گیمینگ تبدیل شده است. عملکرد لپ‌تاپ لنوو در اجرای بازی‌های ویدیویی فوق العاده بوده و میزان محبوبیت آن روز به روز افزایش داشته است. همچنین این محصول عموما از پردازنده intel پشتیبانی کرده و صفحه آن 16 اینچی است. باید به این نکته توجه کرد که گرافیک این برند عموما 4 گیگابایتی است.


جمع بندی

خرید یک لپ‌تاپ گیمینگ خوب کار سختی نیست. فقط کافی است که مشخصات مورد نیاز را یادداشت کنید. برای این منظور صفحه نمایش، حافظه، پردازنده و گرافیک از مهم‌ترین موارد است که باید درنظر بگیرید.


سوالات

در بین بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ اقتصادی سال ۲۰۲۲ پیدا کردن مدلی که هم دارای کیفیت خیلی خوبی باشد و هم قیمت آن به صرفه باشد کمی سخت است. اما لپ‌تاپ گیمینگ دل دقیقاً این دو ویژگی را همزمان دارد.

کارت گرافیک یک لپ‌تاپ در نمایش تصاویر گرافیکی و اجرای بازی‌ها نقش مهمی دارد. برای یک فرد گیمر کارت گرافیک اهمیت زیادی دارد، چراکه با وجود یک کارت گرافیک خوب، تجربه بهتری از بازی برای فرد فراهم می‌شود.


اشتراک گذاری:
برای ثبت پاسخ باید وارد وبسایت شوید