چهارشنبه, 29 تیر 1401
6 دقیقه زمان مطالعه
0 نظر

انتخاب بهترین لپ‌تاپ مناسب برای برنامه نویسی 2021

انتخاب بهترین لپ‌تاپ مناسب برای برنامه نویسی 2021

کار برنامه ­نویس کامپیوتر نوشتن کدهای نرم ­افزاری است. بازی­های کامپیوتری، سیستم عامل ویندوز و برنامه ­هایی مانند آفیس همگی توسط برنامه نویسان نوشته شده است. امروزه خرید لپتاپ برای برنامه نویسان یک امر بسیار مهم خواهد بود و هر مدلی رفع‌کننده نیاز آنان نیست.

ابزار اصلی کار برنامه­ نویسان لپ‌تاپ است که انتخاب نوع مناسب آن همواره مشکل اکثر برنامه­ نویسان بوده است با ما در ادامه مطلب همراه شوید تا با بهترین راهنمای خرید لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی آشنا شوید.

ویژگی‌های یک لپ‌تاپ مناسب برای برنامه نویسی

اگر یک برنامه ­نویس هستید به یک لپ‌تاپ خوب برای کار نیاز دارید. عموماً بهترین لپ‌تاپ بازار برای برنامه نویسی تفاوت‌های عمده ای با لپ‌تاپ‌های معمولی دارد. نیازی نیست که برای این کار قدرتمندترین لپ‌تاپ‌ها را استفاده کنید، اما باید چندین مورد را به عنوان فاکتورهای اصلی درنظر بگیرید.

به نظر شما سیستم لپ‌تاپ برای برنامه نویسی چه چیزهایی را باید به عنوان حداقل مشخصات داشته باشد؟ حافظه، گرافیک یا سخت افزار عامل اصلی و تعیین کننده است؟ 

در پاسخ باید گفت که اولین مورد ابعاد صفحه لپ‌تاپ برای برنامه نویسی است. شما در یک صفحه بزرگ خیلی ساده ­تر از یک صفحه کوچک می‌توانید کدها را بخوانید. برای برنامه نویسی حداقل لپ‌تاپ‌ها باید 15 اینچ باشند. 

مورد دوم در انتخاب لپ‌تاپ وزن محصول است. عموماً برنامه نویسان در حال جابه‌جایی هستند و وزن عاملی بسیار مهمی محسوب می‌شود. لپ‌تاپ‌های بزرگ‌تر معمولاً سنگین‌تر هستند. اگر مجبور به حمل آن هستید از لپ‌تاپ‌هایی با وزن سبک‌تر باید استفاده کنید. نکته بعدی کیبورد است. یک صفحه کلید نرم که با کوچک‌ترین ضربه ای، موارد مدنظر شما را درج کند.

اصولاً برنامه نویس‌ها مدت زمان طولانی از لپ‌تاپ خود استفاده می‌کنند. باید محصولی را انتخاب کنید که در برابر استفاده طولانی مدت مقاوم باشد. یکی از ویژگی‌های مهم لپ‌تاپ برنامه نویسی که در هنگام خرید باید به آن توجه شود سی­ پی­ یو cpu است. هر چقدر مشخصات پردازنده بالاتر باشد، شما راحت‌تر می‌توانید از چند برنامه همزمان استفاده کنید.حافظه رم نیز یکی از قطعات با اهمیت به شمار می رود.البته گرافیک برای برنامه نویسی در این فهرست در رتبه‌های آخر قرار خواهد گرفت.



بهترین لپ‌تاپ­های بازار برای برنامه نویسی

در هر برندی لپ‌تاپ کاملاً متناسب با شرایط مورد نیاز شما در حوزه برنامه نویسی وجود دارد. سوال اول این است که لپ‌تاپ باید از برندی خاص باشد یا خیر؟ در حقیقت نوع برنامه نویسی شما در پاسخ این سوال اثر گذار است. اگر قصد برنامه نویسی در حوزه IOS دارید، مک بهترین انتخاب است. 

اگر می‌خواهید با انتخاب لپ‌تاپ، محدودیتی در برنامه نویسی نداشته باشید، توصیه می‌کنیم از مک استفاده نکنید. علت عمده این مسئله تحریم است. در حقیقت شما در مک تمام نرم افزارها را در اختیار ندارید و در صورتی که بخواهید همه این موارد را داشته باشید، باید هزینه زیادی انجام دهید. اکثر این مشکل به خاطر مسائل تحریم است.

در مورد انتخاب لپ‌تاپ امروزه برندهای HP و Lenovo سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص داده است. HP به علت وجود محصولات بسیار زیاد و تنوع مشخصات و کیفیت عملکردی معروف شده است. برند لنوو به نسبت HP ارزان‌تر است، اما این به معنای ضعیف‌تر بودن نیست. برند Sony به علت عدم تولید و نبود قطعات یدکی در داخل کشور گزینه مناسبی نیست. همچنین محصولات موجود در بازار عموماً قدیمی بوده و پاسخگو نیاز برنامه نویسان نیست. برند MSI   بیشتر برای بازی کردن گزینه خوبی است و نمی‌توان به عنوان لپ‌تاپی مناسب برای برنامه نویسی در نظر گرفت. 

یک نکته مهم در مورد بهترین لپ‌تاپ برای برنامه نویسی 2022 این است که باید از یک حافظه خوب پشتیبانی کند. حافظه‌ها به دو دسته SSD و HDD تقسیم می‌شود. برای این که سرعت پردازش لپ‌تاپ شما بالا باشد، بهتر است که لپ‌تاپ حافظه SSD داشته باشد. هر چقدر این میزان بیشتر باشد، سرعت سیستم شما به مراتب بالاتر است. همچنین کدها با سرعت بهتر و بیشتری اجرا می‌شود. 


 

همان طور که گفتیم CPU اهمیت بسیار زیادی دارد. در حقیقت برای این که بتوانید برنامه‌های مختلف را بنویسید و بدون هیچ گونه مشکلی اجرا کنید، باید پردازنده دستگاه شما حداقل core i5 باشد. اگر می‌خواهید در سطح بالا اقدام به برنامه نویسی کنید، باید حتماً از مدل‌های جدیدتر یعنی Core i7 استفاده کنید. همچنین برخی از محصولات HP دارای مدل‌های توربو است. این حالت در زمانی که لپ‌تاپ نیاز به فعالیت سنگین دارد، فعال می‌شود. 

خیلی از افراد می‌پرسند که برای انتخاب لپ‌تاپ، باید حداقل میزان گرافیک چقدر باشد؟ در حقیقت نیازی نیست که به دنبال گرافیک خیلی بالایی باشید و در اغلب موارد 2 گیگابایت کافی خواهد بود. در صورتی که قصد کار روی ماشین مجازی دارید، باید از موارد 4 گیگابایتی استفاده کنید.

سیستم مناسب برای برنامه نویسی پایتون

پایتون یکی از زبان‌های برنامه نویسی است که محبوبیت زیادی در بین برنامه نویسان پیدا کرده است. این زبان  همه جانبه بوده و می‌توانید با استفاده از کتابخانه‌های تعریف شده در آن به راحتی برنامه نویسی کنید. برخلاف تصورها سیستم عامل مورد نیاز پایتون بیشتر روی پردازنده تاکید دارد.

برای برنامه نویسی پایتون پردازنده لپ‌تاپ شما باید حداقل Core i5 باشد. با توجه به این که برنامه نویسی در محیطی شبیه به Notepad++ است، گرافیک آنچنان سنگینی نیاز ندارد. البته باید به این نکته اشاره کرد که اگر از پایتون برای حوزه هوش مصنوعی استفاده می‌کنید، سیستم مورد نیاز شما کاملاً متفاوت خواهد بود. علاوه بر پردازنده Core i7 باید لپ‌تاپ شما 4G گرافیک داشته باشد.

بهترین کامپیوتر برای برنامه نویسی

اگر جز افرادی هستید که کامپیوتر را برای برنامه نویسی انتخاب کرده‌اید لازم است بدانید که باید سیستمی را انتخاب کنید که در حین کار به مشکل برنخورید و همه زحماتتان به باد نرود. کامپیوتر به طور کلی از لپ‌تاپ‌ها قدرتمندتر است، اما ترتیب پارامترها به هیچ وجه تغییر نمی‌کند. باید علاوه بر موارد بیان شده به دنبال یک فن بسیار خوب باشید تا گرمای ایجاد شده در کیس را به سرعت به خارج انتقال دهد.

قیمت لپ‌تاپ مناسب برای برنامه نویسی

لپ‌تاپ‌های مناسب برای برنامه نویسی در قیمت‌های متفاوتی در بازار وجود دارد که بسته به سطح کاری شما و بودجه­ای که برای خرید آن در نظر گرفته‌اید، متفاوت است. در حقیقت هزینه شما کاملاً وابسته به سخت افزاری خواهد بود که خریداری می‌کنید. 

پیشنهاد می‌کنیم  که برای کاهش هزینه‌ها اولویت را به cpu و حافظه لپ‌تاپ دهید و گرافیک و دیگر موارد را در اولویت ثانویه قرار دهید. وزن سبک‌تر و ابعاد صفحه بزرگ‌تر دو عامل اصلی برای افزایش قیمت است. هر چقدر شما برند معروف تری را خریداری کنید، هزینه پرداختی شما نیز به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

جمع بندی

سعی کردیم در مورد انتخاب لپ‌تاپ با شما صحبت کنیم. در حقیقت خرید لپ‌تاپ یک پروسه طولانی است که باید با توجه به نیاز خود آن را انجام دهید. در وب سایت بروزان می‌توانید اطلاعات خوبی در مورد اجزای مهم لپ‌تاپ‌ها به دست آورید.

حواستان باشد که برای خرید و انتخاب باید حتماً پردازنده را در اولویت قرار دهید. برعکس بسیاری از مشاغل که وابسته به گرافیک است، در این حوزه می‌توانید با یک کارت گرافیک 2G اکثر کارهای برنامه نویسی را انجام دهید. 

سوالات

معمولا متناسب با زبان مورد نظر شما برای برنامه نویسی امکانات سخت افزاری و یا حتی نرم افزاری لپ تاپ ها متفاوت می باشد و یک لپ تاپ را به عنوان بهترین لپ تاپ نمی توان معرفی کرد

معمولا به علت اهمیت سرعت در برنامه نویسی و مشاهده تغییرات اعمال شده در هر مرحله سرعت اهمیت بیشتری دارد لذا رم و CPU اهمیت بیشتری در لپ تاپ های مناسب برنامه نویسی دارند


برای ثبت پاسخ باید وارد وبسایت شوید