سه‌شنبه, 18 مرداد 1401
7 دقیقه زمان مطالعه
1 نظر

راهنمای انتخاب بهترین لپ‌تاپ برای کارهای گرافیکی

راهنمای انتخاب بهترین لپ‌تاپ برای کارهای گرافیکی

انتخاب بهترین لپ تاپ که برای کارهای گرافیکی مناسب باشد و بتواند نیازهای طراحان را رفع کند، از مهم‌ترین و اساسی‌ترین تصمیم ها برای تهیه ابزار کار طراحان است. بیشتر نرم‌افزارهایی که در رشته گرافیک استفاده می‌شوند، بسیار سنگین هستند و برای پردازش عملیات های خود به سخت‌افزارهای بسیار قدرتمند و حرفه‌ای نیاز دارند که بتوانند از پس فعالیت‌های گرافیکی بر بیایند.

 به همین دلیل انتخاب دقیق و درست لپ‌تاپ برای کسانی که کار گرافیکی انجام می‌دهند، اهمیت بالایی دارد. در این مقاله به ترتیب تمامی موارد را که قبل از خرید و در هنگام خرید لپ‌تاپ باید دقت کنید را شرح داده‌ایم. همچنین سعی کرده‌ایم تا بهترین لپ‌تاپ برای کارهای گرافیکی 2022 را برای شما معرفی کنیم. تا انتها با ما همراه شوید.

انتخاب لپ‌تاپ مناسب برای کارهای گرافیکی

در زمان انتخاب لپ‌تاپ باید حتماً اطلاعات دقیق و کاملی از مشخصات اجزای اصلی لپ‌تاپ موردنیاز خود را داشته باشید. اولین گام در زمان خرید لپ‌تاپ مناسب برای رشته گرافیک بررسی کامل قدرت سی‌پی‌یو، نوع کارت گرافیک به‌کاررفته در سیستم، رم، حافظه داخلی و صفحه‌نمایش است. برای انتخاب درست باید متناسب با نیاز طراح تک‌تک موارد بررسی شود. سپس برای خرید اقدام کنید.

لپ‌تاپ مناسب برای دانشجویان گرافیک

قطعاً اولین چیزی که در انتخاب لپ‌تاپ مناسب برای دانشجویان اهمیت دارد، قیمت مقرون به صرفه و کارایی بالای آن است. نرم‌افزارهایی که در رشته گرافیک مورد استفاده قرار می‌گیرند، تماماً سنگین بوده و به پردازنده بسیار قوی برای اجرا شدن و کارکردن نیاز دارد؛ بنابراین دومین موضوع بسیار مهم پردازنده و سی‌پی‌یو قوی است. 

لپ‌تاپ hp برای کارهای گرافیکی

یکی از گزینه‌های مناسب برای انتخاب لپ‌تاپ جهت انجام کارهای گرافیکی این برند است. لپ‌تاپ‌هایی که شرکت اچ‌پی باکیفیت و متنوع است. شما می‌توانید متناسب با بودجه خود یکی از این مدل‌ها را خریداری کنید. باید این نکته را متذکر شد که این محصولات در فعالیت 100 درصدی عملکرد بسیار خوبی دارند. لگ یا کندی در این برند وجود ندارد. 



معروفیت لپ‌تاپ اچ پی برای کارهای گرافیکی بیشتر مربوط به عملکرد پردازنده آن است. همچنین برخی از مدل‌های آن حالت توربو دارد که در زمان کارهای سنگین مانند رندر گرفتن کاربرد دارد. یکی از جدیدترین محصولاتی که شرکت اچ پی تولید کرده لپ‌تاپ HP DW3158NIA نام دارد. این لپ‌تاپ گزینه بسیار مناسبی برای دانشجویان گرافیک است. برند Hp از نظر صفحه LCD بهترین مورد است.

بهترین لپ‌تاپ برای کارهای گرافیکی با قیمت مناسب

برای انتخاب لپ‌تاپ جهت انجام کارهای گرافیکی باید بتوانید متناسب با بودجه خود تقسیم بندی در سخت افزار داشته باشید. اولین رکن برای کارهای گرافیکی وضوح صفحه است. عموماً صفحات Amoled گزینه بسیار خوبی برای شما هستند. برای این که لپ‌تاپ خوبی را خریداری کنید، باید گرافیک حداقلی 4 گیگابایتی را لپ‌تاپ شما داشته باشد. 

نکته مهم دیگر در مورد این محصول این است که پردازنده‌های Core i5 صرفاً می‌تواند پاسخگوی کارهای معمولی شما باشد. در حالی که اگر می‌خواهید به خوبی از پس رندر گرفتن و کارهای سنگین فتوشاپی بربیاید باید محصولی با پردازنده Core i7 خریداری کنید. حواستان باشد که هر چقدر این پردازنده بهتر باشد، کار شما راحت‌تر خواهد بود. البته اگر لپ‌تاپ شما حالت توربو داشته باشد، Core i5 نیز کاربردی است.

در مدل‌های جدید در برندهای مختلف می‌توانید محصولاتی با پد بزرگ‌تر پیدا کنید که با استفاده از قلم می‌توان روی آن کار کرد. همچنین لمسی بودن صفحه نیز باعث می‌شود تا راحت‌تر بتوانید کار کنید. حافظه داخلی 8 مگابایتی یک میزان مطلوب برای کار کردن است. 

در هنگام انتخاب لپ‌تاپ بهتر است که حافظه را از نوع SSD انتخاب کنید. با انجام این کار سرعت عملکرد لپ‌تاپ شما بالاتر می‌رود و می‌توانید در زمان کوتاهی کار را انجام دهید. اگر نگران حافظه هستید، می‌توانید یک حافظه اکسترنال را خریداری کرده و موارد کاربردی را در آن قرار دهید.

قیمت لپ‌تاپ گرافیکی

در زمان خرید و انتخاب لپ‌تاپ قیمت اساسی‌ترین مورد است که باید به آن توجه کرد. امروزه قیمت لپ‌تاپ‌های مناسب برای کارهای گرافیکی از 10 میلیون تومان شروع شده و باتوجه‌به امکانات و سخت‌افزار لپ‌تاپ این قیمت افزایش پیدا می‌کند.

برند و مشخصات فنی دو فاکتور مهم در تعیین قیمت لپ‌تاپ است. با اضافه‌شدن آپشن‌های مختلف قیمت نهایی محصول نیز به همان نسبت افزایش خواهد داشت. عموماً پارامترهایی مانند وضوح تصویر و اندازه آن، قدرت پردازش سیستم و گرافیک از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده قیمت است. 

لپ‌تاپ ایسوس برای کارهای گرافیکی

انتخاب لپ‌تاپ ایسوس برای کارهای مختلف گرافیکی، یک انتخاب هوشمندانه است. درست است که مدل‌های این برند کمی گران‌تر است، اما کیفیت عملکردی بالاتری دارد. همچنین این محصول کمتر از دیگر برندها در هنگام کار داغ می‌شود و سرعت پردازش قابل قبولی دارد. عموماً مشخصات پردازنده و کارت گرافیک آن از دیگر مشخصات لپ‌تاپ در هر مدل، بالاتر است.



مشخصات لپ‌تاپ برای کارهای گرافیکی

برای انتخاب لپ‌تاپ باید توجه کنید که برخی مشخصات در تمامی لپ‌تاپ‌هایی که خریداری می‌کنید باید وجود داشته باشد. این مشخصات عبارتند از:

    صفحه‌نمایش با وضوح و کیفیت بالا

    پردازنده قوی و نسل جدید، ترجیحاً سعی کنید از برند اینتل باشد، زیرا در کارهای سنگین راحت‌تر پاسخگو است.

    وزن پایین و سبک بودن

    سرعت پردازش بالا

    حافظه به صورت SSD باشد یا ترکیبی از SSD و HDD

    حافظه کافی برای ذخیره‌سازی

بهترین لپ‌تاپ‌های لنوو برای کارهای گرافیکی

انتخاب لپ‌تاپ شرکت لنوو به معنای خرید به‌صرفه و در عین حال باکیفیت است. بهترین لپ‌تاپ‌های گرافیکی ارزان قیمت در این برند جای می‌گیرند. این لپ‌تاپ‌ها عموماً پردازنده‌های قوی دارد. در عین حال کارت گرافیک اکثر مدل‌های آن 4 گیگابایتی است. وضوح صفحه لپ‌تاپ‌ها HD است.

در ساختار چیپ ست‌های گرافیکی آن از محصولات Intel استفاده شده است. پردازنده‌های این محصول کارایی بالایی دارد و در فشار زیاد کم نمی‌آورد. در اکثر مدل‌های آن گرافیک و پردازنده بالاترین مدل هستند. از نظر قیمتی این محصول نسبت به مدل‌های هم رده در برندهای دیگر کاملاً یکسان است. 

سیستم مورد نیاز برای طراحی 3 بعدی 3d-max

اگر باید سیستمی برای انجام طراحی‌های سه‌بعدی داشته باشید، ایجاد یک چک لیست از حداقل امکانات مورد نیاز در انتخاب لپ‌تاپ اولین کار است. داشتن یک پردازنده به روز به همراه گرافیک بالا دو نیاز اولیه است. روزلیشن صفحه المان مهم بعدی است. همچنین لپ‌تاپ باید فن قوی داشته باشد تا به این ترتیب بتوانید از داغ شدن لپ‌تاپ جلوگیری کنید. استفاده از حافظه اکسترنال یکی از راه‌های کاهش هزینه نهایی است.


بهترین کامپیوتر برای کارهای گرافیکی

بهترین کار قبل از انتخاب لپ‌تاپ این است که ببینید آیا توان مالی خرید کامپیوتر با مشخصات خوب را دارید یا خیر؟ برای این که بهترین کامپیوتر برای طراحی را خریداری کنید، باید علاوه بر رم و گرافیک، فن و مانیتور خوبی را نیز تهیه کنید. رم بهتر است که ترکیبی از SSD  و HDD باشد. در کنار آن گرافیک زیر 4 گیگابایت کاربرد ندارد و در آینده نه چندان دور شما را اذیت می‌کند. 

کلام آخر

انتخاب لپ‌تاپ امری مهم و ضروری برای طراحان گرافیک است. داشتن لپ‌تاپی قدرتمند که سرعت لازم را دارد، انجام کارهای گرافیکی برای طراحان را لذت‌بخش‌تر از همیشه خواهد کرد.


سوالات

اولین گام در زمان خرید لپ‌تاپ مناسب برای رشته گرافیک بررسی کامل قدرت سی‌پی‌یو، نوع کارت گرافیک به‌کاررفته در سیستم، رم، حافظه داخلی و صفحه‌نمایش است. برای انتخاب درست باید متناسب با نیاز طراح تک‌تک موارد بررسی شود.

داشتن یک پردازنده به روز به همراه گرافیک بالا دو نیاز اولیه سیستم مورد نیاز 3d-max است. روزلیشن صفحه المان مهم بعدی است. همچنین لپ‌تاپ باید فن قوی داشته باشد تا به این ترتیب بتوانید از داغ شدن لپ‌تاپ جلوگیری کنید.


اشتراک گذاری:
1 نظر ثبت شده
احسان احمدی
جمعه, 28 مرداد 1401

من برای کار های روزمره خودم قصد دارم لپ تاپ بخرم این مقاله رو خوندیم ولی بنظرم این تیپ لپ تاپ ها یه مقدار گرونن

برای ثبت پاسخ باید وارد وبسایت شوید